Principal >> Informació Sobre Drogues >> El vostre medicament per a al·lèrgies us fa guanyar pes?

El vostre medicament per a al·lèrgies us fa guanyar pes?

El vostre medicament per a al·lèrgies us fa guanyar pes?Informació sobre drogues

La majoria de la gent ho coneix antihistamínics , medicaments que s’utilitzen habitualment per tractar les al·lèrgies. Els símptomes poden ser causats per qualsevol cosa, des del pol·len fins als àcars de la pols, passant per les plomes o els aliments. Els antihistamínics són un tractament sense recepta útil que pot ajudar a alleujar la reacció al·lèrgica.

Els antihistamínics funcionen bloquejant les histamines, que són els productes químics desencadenats per les respostes inflamatòries del cos a un al·lergogen. Si la vostra al·lèrgia és particularment greu, an tret d'al·lèrgia es pot utilitzar en el seu lloc. Sigui com sigui, els dos cursos de tractament ajuden a reduir els efectes secundaris de les histamines al cos, que poden incloure inflor, esternuts, picor o urticària.



Tanmateix, un dels efectes secundaris associats a alguns antihistamínics és l’augment de pes i alguns pacients fins i tot han suggerit que han experimentat pèrdua de pes després d’haver deixat els antihistamínics. Això és el que heu de saber sobre l’augment de pes antihistamínic.



Per què els antihistamínics provoquen augment de pes?

Tot i que és probable que l’ús ocasional d’antihistamínics per tractar les al·lèrgies afecti el pes d’una persona, els estudis han constatat que l’ús continuat d’alguns antihistamínics pot contribuir a l’augment de pes i a l’obesitat.

Per exemple, un Estudi del 2010 realitzada per investigadors de la Universitat de Yale va trobar una relació entre l’ús d’antihistamínics amb recepta H1 i un major risc d’obesitat en adults dels Estats Units majors de 18 anys. Informe 2020 en l’efecte que van tenir els antihistamínics en els nens hispans, es va trobar que molts participants podrien haver desenvolupat obesitat i síndrome metabòlica a causa de la ingesta prolongada d’aquest medicament.



La histamina com a producte químic disminueix en part la sensació de fam pel seu efecte directe sobre el cervell, diu Javeed Siddiqui , MD, MPH, director mèdic de TeleMed2U’sClínica especialitzada. En canvi, un antihistamínic, mitjançant el bloqueig de les histamines, interferiria amb aquest 'missatge' al cervell.

El doctor Siddiqui continua: A més, els antihistamínics poden causar somnolència, cosa que pot provocar una disminució dels nivells d'activitat. Com a tal, l’impacte sobre el pes i els antihistamínics és probable que sigui multifactorial, ja que menja més i disminueix l’activitat.

Morgyn Clair, nutricionista dietista registrat a Sprint Kitchen diu: Tot i que l’ús agut o a curt termini d’antihistamínics no condueix necessàriament a un augment de pes, l’ús crònic pot provocar canvis en la gana i la gana. Aquest augment de pes probablement es relaciona amb l’efecte que tenen els medicaments sobre la histamina. Les histamines disminueixen la fam; en utilitzar aquests medicaments, la fam pot augmentar, cosa que comporta un augment de pes amb el pas del temps.



Quins antihistamínics s’han relacionat amb l’augment de pes?

Augment de pes antihistamínic és un tema que requereix més investigació. No obstant això, els estudis han suggerit que alguns medicaments antihistamínics poden causar augment de pes més que altres.

Estudi de l'obesitat observacional de la Universitat de Yale el 2010 va trobar que semblava haver-hi una correlació entre l'ús de Allegra (fexofenadina) i Zyrtec (cetirizina) i augment de pes.

Benadryl (difenhidramina) també ho ha estat vinculat a l’augment de pes en alguns pacients.



No obstant això, els antihistamínics més nous com la claritina (loratadina) s’associen amb un menor augment de pes en comparació amb els antihistamínics esmentats anteriorment.

Les vacunes contra l’al·lèrgia provoquen augment de pes?

A diferència dels antihistamínics, els trets contra l’al·lèrgia i l’augment de pes no semblen estar relacionats.



Podem respondre-ho amb força claredat, diu el doctor Siddiqui. No, les preses contra l’al·lèrgia no s’associen amb l’augment de pes. Per la seva pròpia naturalesa, les injeccions al·lèrgiques exposen a un individu a dosis variables d’una substància o substàncies que indueixen una reacció al·lèrgica. Les injeccions per al·lèrgies o immunoteràpia no són antihistamínics.

Què passa quan deixeu de prendre antihistamínics?

Com qualsevol medicament, és important que consulteu el vostre metge si teniu intenció de deixar de prendre’l. Els antihistamínics són medicaments i s’han de tractar com a tals, aconsella el doctor Siddiqui. Si una persona pren antihistamínics diàriament, hauria de parlar amb el seu metge abans d’aturar-se. A més, en alguns casos pot ser més adequat i més segur eliminar els antihistamínics i deixar de prendre'ls bruscament.



Mantenir un pes saludable

Si preneu antihistamínics i us preocupa augmentar de pes, aquí teniu algunes de les maneres de mantenir un estil de vida saludable:

  • Feu una dieta equilibrada , rica en productes frescos com verdures, fruites i cereals integrals, i baixa en aliments processats i sucres. Reduir la carn vermella i els greixos poc saludables com els greixos trans i saturats també us pot ajudar a mantenir un pes saludable. Si us heu pres un antihistamínic diari per controlar els símptomes de l’al·lèrgia, tingueu en compte els aliments que mengeu. És possible desenvolupar al·lèrgies alimentàries a qualsevol edat .
  • Exercici regular també us pot ajudar a mantenir-vos sans i forts. Si no coneixeu res, assegureu-vos de consultar el vostre metge abans d’iniciar una rutina d’exercicis rigorosa.
  • Tot i que pot semblar obvi, aconseguir un bona nit de son cada nit de la setmana és fonamental.

Si heu seguit aquests passos i encara teniu problemes per aprimar-vos, contacteu amb el vostre metge.